Skip to content

Privacyverklaring | SUP platform

Deze privacyverklaring is het laatst aangepast op 23 oktober 2025. 

CB Healthcare B.V. (hierna: SUP) heeft een online platform genaamd SUP. Dit platform ondersteunt zorgprofessionals bij het bestellen van (declarabele) zorghulpmiddelen en zorgproducten voor cliënten. Binnen het platform kunnen zorgverleners eenvoudig hulpmiddelen selecteren en bestellen bij verschillende leveranciers. In het kader van de dienstverlening die wij aanbieden verwerken wij persoonsgegevens. In deze privacyverklaring lees je welke persoonsgegevens wij van jou verwerken en wat we daarmee doen.

Onze privacyverklaring in het kort 

Jouw privacy is voor ons van groot belang. Wij houden ons dan ook aan de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Dit betekent dat wij:

·         Onze doeleinden duidelijk vastleggen voordat wij jouw persoonsgegevens verwerken, via deze privacyverklaring. 

·         Zo min mogelijk persoonsgegevens opslaan en enkel de gegevens die nodig zijn voor onze doeleinden. 

·         Expliciet toestemming vragen voor de verwerking van jouw persoonsgegevens, mocht toestemming verplicht zijn. 

·         Benodigde beveiligingsmaatregelen treffen om jouw persoonsgegevens te beschermen. Wij leggen deze verplichtingen ook op aan partijen die persoonsgegevens voor ons verwerken. 

·         Jouw rechten respecteren, zoals het recht op inzage, correctie of verwijdering van jouw persoonsgegevens die bij ons verwerkt zijn. 

 

Rolverdeling

SUP is de beheerder en eigenaar van het SUP-platform. Via dit platform kunnen zorghulpmiddelen worden besteld en wordt de benodigde orderinformatie veilig doorgestuurd naar leveranciers. SUP bepaalt het doel en de middelen van deze gegevensverwerkingen en is daarmee verwerkingsverantwoordelijke.

De hulpmiddelenleveranciers ontvangen persoonsgegevens uitsluitend om bestellingen te kunnen verwerken en uitvoeren. Zij bepalen zelf hoe deze verwerking plaatsvindt en zijn daarmee eveneens verwerkingsverantwoordelijke.

De zorginstelling is de werkgever van de zorghulpverlener of, in het geval van zelfstandigen, de uitvoerend zorgverlener zelf. De zorghulpverlener plaatst binnen SUP de bestellingen die nodig zijn voor de zorg aan de cliënt. Ook de zorginstelling is in dat kader verwerkingsverantwoordelijke.

Voor welke doeleinden gebruiken wij jouw persoonsgegevens? 

Wij verkrijgen verschillende persoonsgegevens van jou. Per doeleinde geven wij aan welke gegevens wij van jou verkrijgen, met welke doel wij deze gegevens verwerken en hoelang die worden bewaard. Als je vragen hebt of wilt weten wat we precies van jou bijhouden, neem dan contact met ons op. De contactgegevens staan onderaan in deze privacyverklaring.

Contact

Wanneer je ons een e-mailbericht stuurt, ons telefonisch benadert, of op een andere manier contact met ons opneemt, dan ga je in op ons aanbod om met ons in contact te treden (uitvoering van de overeenkomst).

Hiervoor verwerken wij de volgende persoonsgegevens:

·         Naam

·         Zakelijke informatie (indien je vanuit zakelijk oogpunt contact opneemt)

·         Contactgegevens (e-mailadres en telefoonnummer)

·         Eventuele informatie die je zelf invult als inhoud van een bericht

Wij slaan deze contactmomenten met de door jou verstrekte persoonsgegevens op voor het uitvoeren van het contact. We bewaren deze informatie, zo lang als dat nodig is voor dit contact of tot maximaal 1 jaar nadat wij voor het laatst contact met jou hebben gehad, omdat we er zeker van willen zijn dat we jouw vraag of klacht goed hebben afgehandeld.

Account
Het is mogelijk om op onze website een account aan te maken. Deze gegevens hebben wij nodig om bestellingen te kunnen plaatsen (uitvoering van de overeenkomst).

Hiervoor worden de volgende persoonsgegevens verzameld:

·         Naam

·         E-mailadres

·         Telefoonnummer

·         BIG-nummer

·         Voorkeuren

Wij bewaren deze gegevens tot 1 jaar nadat je voor het laatst hebt ingelogd op je account, dan wel 1 jaar na het plaatsen van de laatste bestelling. Sommige gegevens bewaren wij langer als wij daartoe wettelijke verplicht zijn (bijvoorbeeld vanwege de fiscale bewaarplicht van 7 jaar).  

Bestellen
Wanneer je bij ons een bestelling plaatst, dan laat je bepaalde gegevens achter. Deze gegevens hebben wij nodig om jouw bestelling netjes af te kunnen handelen (uitvoering van de overeenkomst). In sommige gevallen verwerken wij ook gezondheidsgegevens, indien dat nodig is voor een specifieke (zorg)hulpvraag van de cliënt. Deze gegevens worden aangemerkt als bijzondere persoonsgegevens. De verwerking hiervan vindt alleen plaats wanneer de cliënt hiervoor toestemming heeft gegeven via de zorghulpverlener die de bestelling namens de cliënt plaatst.

Daarnaast verwerken wij het burgerservicenummer wanneer dat nodig is om bestellingen of declaraties correct te kunnen uitvoeren. Verwerking van het burgerservicenummer is alleen toegstaan wanneer dit in een wet staat.  Wij mogen het burgerservicenummer verwerken op basis van de Wet gebruik burgerservicenummer in de zorg (Wbsn-z).

Voor het afhandelen van bestellingen verwerken wij van cliënten de volgende persoonsgegevens:

·         Naam

·         Postcode, huisnummer en toevoeging

·         Geslacht

·         Geboortedatum

·         Burgerservicenummer

·         Telefoonnummer

·         E-mailadres

·         Zorgverzekering

·         Gezondheidsgegevens (gezondheidsgegevens worden alleen verwerkt indien van toepassing en de exacte gezondheidsgegevens die verwerkt worden zijn afhankelijk van de specifieke (zorg)hulpvraag van de cliënt)

·         Mantelzorgergegevens (indien van toepassing)

Van zorghulpverleners verwerken wij tijdens deze procedure de volgende persoonsgegevens:

·         Naam zorginstelling

·         Naam zorgverlener

·         Telefoonnummer

Daarnaast verwerken wij tijdens de bestelprocedure persoonsgegevens die worden opgehaald via een koppeling met het Elektronisch Cliëntendossier (ECD) van zorginstellingen (Nedap-koppeling).

Via deze koppeling worden bepaalde cliëntgegevens automatisch opgehaald om het bestelproces te ondersteunen en foutloze verwerking te waarborgen. Hiervoor verwerken wij de volgende persoonsgegevens:

·         Apotheek van cliënt (voor medicatiegerelateerde hulpmiddelen);

·         Functienaam van de zorghulpverlener (voor toegangsbeheer tot specifieke modules);

·         Cliënt-ID (voor identificatie en correcte koppeling van bestellingen);

·         Zorgverzekeraar van cliënt (voor controle van declaratieregels en bestelbeperkingen).

Wij bewaren deze gegevens tot 1 jaar na het plaatsen van de laatste bestelling. Sommige gegevens bewaren wij langer als wij daartoe wettelijke verplicht zijn (bijvoorbeeld vanwege de fiscale bewaarplicht van 7 jaar).  

Dienstverlening voor leveranciers

Wij kopen onze producten in bij verschillende leveranciers. In dat kader hebben wij verschillende gegevens nodig om de order af te handelen (uitvoering van de overeenkomst).

Hiervoor verwerken wij de volgende persoonsgegevens:

·         Bedrijfsnaam

·         Zakelijk adres

·         Naam contactpersoon

·         Contactgegevens (e-mailadres en telefoonnummer)

·         Financiële gegevens

·         Eventuele overige informatie die je met ons deelt

Wij bewaren deze gegevens gedurende de overeengekomen contractduur. Sommige gegevens bewaren wij langer als wij daartoe wettelijke verplicht zijn (bijvoorbeeld vanwege de fiscale bewaarplicht van 7 jaar).  

 

Wanneer kunnen we jouw persoonsgegevens delen met derden?

SUP deelt jouw gegevens enkel met derden, wanneer dit op basis van de huidige wetgeving is toegestaan. Het kan voorkomen dat wij jouw persoonsgegevens aan derde partijen verstrekken, omdat:

·         Wij hen hebben ingeschakeld om bepaalde gegevens te verwerken;

·         Wij daar een wettelijke grondslag voor hebben;

·         Wij dat wettelijk verplicht zijn (bijvoorbeeld als de politie dat eist bij een vermoeden van een misdrijf).

De partijen die in onze of uw opdracht persoonsgegevens verwerken zijn:

·         IT-leveranciers en -dienstverleners

·         Hostingpartij

·         Hulpmiddelenleveranciers

·         Betalingsdienstverleners

·         Zorginstellingen

Deze privacyverklaring is uitsluitend van toepassing op de diensten van SUP. Wij zijn niet verantwoordelijk voor het privacybeleid van andere websites, die via een link op onze website bereikbaar zijn.


Hoe worden jouw persoonsgegevens beveiligd?

Beveiliging van persoonsgegevens is voor ons van groot belang. Wij nemen dan ook passende technische en organisatorische maatregelen met betrekking tot de te verrichten verwerkingen van persoonsgegevens, tegen verlies of tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking (zoals onbevoegde kennisname, aantasting, wijziging of verstrekking van de persoonsgegevens). We passen de beveiliging steeds aan en letten goed op wat er mis kan gaan.

 

Welke privacyrechten heb je?

·         Recht op inzage: je hebt het recht de persoonsgegevens die wij van jou verwerken, in te zien.  

·         Recht op rectificatie: je hebt het recht de persoonsgegevens die wij van jou verwerken, te corrigeren of aan te vullen indien deze onjuist of onvolledig zijn.  

·         Recht van bezwaar: je kunt bezwaar maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens, waaronder tegen direct marketing.  

·         Recht op verwijdering: je kunt ons verzoeken jouw persoonsgegevens te verwijderen. 

·         Recht om jouw toestemming in te trekken: indien je ons toestemming hebt gegeven om persoonsgegevens te verwerken, dan kun je deze toestemming op ieder moment intrekken. 

·         Recht op overdraagbaarheid van gegevens: indien het technisch mogelijk is, heb je het recht om de persoonsgegevens die wij van jou verwerken te laten overdragen aan een derde partij.  

·         Recht op beperking van de verwerking: in sommige gevallen kun je ons verzoeken om het verwerken van jouw persoonsgegeven (al dan niet tijdelijk) te beperken. 

Bij jouw verzoek kunnen wij je vragen om je te identificeren. Wij vragen hiervoor gegevens op om er zeker van te zijn dat jij de juiste persoon bent aan wie de persoonsgegevens toebehoren.

Wij zullen in principe binnen 30 dagen aan jouw verzoek voldoen. Deze termijn kan echter worden verlengd om redenen die verband houden met de specifieke privacyrechten of de complexiteit van het verzoek. Als wij deze termijn verlengen, zullen wij jou daarvan tijdig op de hoogte stellen.

Indien je één van je rechten wilt uitoefenen, dan kun je dat kenbaar maken via avg@cb.nl.

Wijzigingen in de privacyverklaring

Wanneer onze dienstverlening wijzigt, moeten wij natuurlijk ook de privacyverklaring aanpassen. Let dus altijd op de datum bovenaan in dit document en kijk regelmatig of er nieuwe versies zijn.

 

Vragen of klacht indienen

Als je vragen hebt, of een klacht in wilt dienen over het gebruik van jouw persoonsgegevens, dan kun je een e-mail sturen naar avg@cb.nl. Wij pakken elke vraag en klacht intern op en communiceren dit verder met jou. Als je vindt dat wij jou niet op de juiste manier helpen, dan heb je het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthouder. Deze heet de Autoriteit Persoonsgegevens.

 

Contactgegevens

 

CB Healthcare B.V.

Erasmusweg 10

4104 AK Culemborg

 

E-mailadres: avg@cb.nl

Telefoon: 0345 47 54 83

 

KvK-nummer: 77589815