Skip to content

De SUP ervaring van Amstelring wijkverpleegkundige Sandra en Selina

Als wijkverpleegkundige wil je je tijd zoveel mogelijk besteden aan wat echt belangrijk is: de zorg voor je cliënten. Bij Amstelring heeft er daarom voor SUP gekozen. Het bestelplatform dat hen helpt om efficiënter te werken. We spraken met Sandra van der Meer en Selina Kok, twee ervaren collega's uit de regio Hoofddorp, over hun ervaringen met SUP.

"SUP? We Zouden Niet Meer Zonder Willen!"

Sandra en Selina zijn twee gewaardeerde krachten binnen Amstelring wijkzorg. Sandra begon op haar 16e in de zorg en heeft inmiddels meer dan 25 jaar ervaring. Naast haar werk in de wijkverpleging is ze nu ook betrokken bij het opzetten van wijkleerteams. Selina, die naast haar werk als wijkverpleegkundige ook haar HBO-opleiding afrondt, heeft 4 jaar ervaring bij Amstelring. Sandra heeft de overstap naar SUP meegemaakt, terwijl Selina altijd met SUP heeft gewerkt.

Waarom gebruiken jullie SUP?
Het is eigenlijk heel simpel, zegt Sandra. "Vroeger kostte het me zo 15 tot 30 minuten om hulpmiddelen te bestellen. Ik moest bellen, een keuze menu door, soms een wachtrij en allerlei gegevens doorgeven. Met SUP is dat verleden tijd. Binnen 2-3 minuten kan ik klaar zijn, en ik doe het gewoon terwijl ik bij de cliënt ben. Dat geeft me veel meer tijd om echt met de zorg bezig te zijn." Selina voegt toe: "Ik kan me niet voorstellen SUP niet te gebruiken. Dankzij de koppeling met ons systeem PUUR staan alle cliënt gegevens al ingevuld. Ik kan zelfs de cliënt laten zien wat ik bestel met product foto's. Dat voorkomt verwarring en maakt het proces veel duidelijker."

Van welke modules maken jullie gebruik?

We gebruiken SUP voor uitleenhulpmiddelen, aan- en uittrekhulpen, compressie, incontinentie, druppelbrillen en misschien vergeet ik nog wel iets, zegt Sandra lachend. De uitleenhulpmiddelenmodule gebruik ik het meest. maar ook het bestellen van incontinentiemateriaal gaat erg makkelijk. Het fijne is dat je kunt kiezen of je de intake zelf doet of dit overlaat aan de leverancier. Dat laatste is vooral fijn als je met mantelzorgers te maken hebt. Het scheelt ons tijd, want die hoeven wij dan niet te bereiken.

Wat zijn de voordelen voor de Cliënt?

Hoewel cliënten waarschijnlijk niet merken dat wij SUP gebruiken, merken ze wel dat wij sneller en efficiënter kunnen werken. Sandra vult aan: "Wat ook erg handig is, is dat je een ophaalverzoek voor uitleenhulpmiddelen kunt doen zonder te hoeven bellen of na te gaan welke producten het precies waren. Dat kunnen we gewoon doen vanuit de oorspronkelijke bestelling, wat ook voor de cliënten prettig is."

SUP is inmiddels een begrip binnen ons wijkteam.

Lees ook dit

Nieuw op SUP: MedCu wondverband met koper

Nieuw op SUP: MedCu wondverband met koper

Bij SUP zijn we altijd op zoek naar innovatieve oplossingen. Zoals het wondverband MedCu van Protexm dat je nu ook in het SUP assortiment vindt. MedCu is geïmpregneerd met koperoxidedeeltjes en speciaal ontworpen voor de behandeling van complexe wonden.

Lees meer
De SUP ervaring van Amstelring wijkverpleegkundige Sandra en Selina

De SUP ervaring van Amstelring wijkverpleegkundige Sandra en Selina

Als wijkverpleegkundige wil je je tijd zoveel mogelijk besteden aan wat echt belangrijk is: de zorg voor je cliënten. Bij Amstelring heeft er daarom voor SUP gekozen. Het bestelplatform dat hen helpt om efficiënter te werken. We spraken met Sandra van der Meer en Selina Kok, twee ervaren collega's uit de regio Hoofddorp, over hun ervaringen met SUP.

Lees meer