De voordelen van de Hulpmiddelenkoffer
Met een hulpmiddel uit de koffer, kan een cliënt meer zelf doen en is er minder hulp nodig.
Als zorgmedewerker kun je meteen hulpmiddelen achterlaten bij jouw cliënt.
Hoe gebruik je de Hulpmiddelenkoffer?
De zorgprofessional bepaalt welk product uit de hulpmiddelenkoffer nodig is voor de cliënt.
Kosten hulpmiddelen en aanvullen van de koffer
SUP regelt alles!
Zoals het betalen en het weer aanvullen van de koffer. Je moet wel even op SUP aangeven welk product je hebt gebruikt. Dat kan via de Hulpmiddelenkoffer-module op SUP. Jouw aanvraag gaat dan meteen naar de leverancier.
De cliënt krijgt een rekening voor het hulpmiddel of soms geld terug van de zorgverzekering.
Of de client geld terugkrijgt, hangt af van de beantwoorde vragen. De leverancier helpt hierbij en stuurt de rekening naar de zorgverzekering.
Goed om te weten
De cliënt kan het hulpmiddel meteen gebruiken, zonder eerst te betalen.
De leverancier zorgt ervoor dat het hulpmiddel weer terugkomt in de koffer. Daarvoor moet je wel even via SUP laten weten, wat je hebt gebruikt of achtergelaten bij de client.
Zijn er vragen over de betaling, dan staat de leverancier klaar om te helpen.
Heb jij of jouw team belangstelling voor de Hulpmiddelenkoffer? Maar heb je nu nog geen toegang tot deze SUP-module? Bespreek dit dan met je leidinggevende.